Zöld tea fogyasztása, Elkészítése » 5 + 1 Tipp a Zöld teához

A zöld tea hatékonyságát és egészségre gyakorolt jótékony hatásait nagymértékben meghatározza, hogy milyen eljárásokon esik át, valamint az sem elhanyagolható, hogy hogyan és mikor fogyasztjuk el. Ugyanis vannak bizonyos alapvető feltételek, melyek mellett a lehető legjobb hatásfokú és legkellemesebb ízvilágú zöld teát főzhetjük meg.

Hogyan készítsük el a zöld teát? – 5 + 1 tipp a Zöld Teához

A tökéletes ízű és hatású zöld tea elkészítése nem ördöngösség, azonban valóban érdemes odafigyelnünk néhány alapvető szabályra, melyek betartásával egyaránt jól jár szervezetünk és ízlelőbimbóink is.

1.) Tiszta vizet a forralóba!

A zöld tea vize lehetőség szerint mindig tiszta, klórmentes, alacsony ásványianyag-tartalmú legyen. Legjobb ha valamilyen tiszta forrásvízből készítjük el a teát, amennyiben erre van lehetőségünk.

2.) Ne mikrózzunk!

Arra is célszerű figyelnünk, hogy ne mikrohullámú sütőben vagy műanyag vízforralóban melegítsük fel, hanem sokkal inkább rozsdamentes acélból készült vízforralót használjunk erre a célra.

A víz mennyiségét tekintve elmondható, hogy általában 2 deci vízhez szükséges 1 teáskanál teakeverék hozzáadása. 

3.) Ne forrázzuk le!zold-tea-03

A víz hőmérséklete a zöld tea esetében igen lényeges pont, ugyanis semmiképpen sem szabad túl forró vízzel leönteni a zöld teát. Forraljuk zubogásig, majd pedig hagyjuk visszahűlni 70-80 fokosra, s csak ezután öntsük rá a tealevelekre.

Amennyiben megfelelően tiszta vizet használunk – s így nem kell felforralni -, akkor egyszerűbb ha addig melegítjük, míg az első gőzfelhő meg nem jelenik, majd ekkor azonnal önthetjük is a teára.

Ezek után rögtön fedjük le, de arra nagyon figyeljünk, hogy csak 2-3 percig hagyjuk állni (különben túl keserű íze lehet), s ezt követően azonnal szűrjük le. A zöld tea leveleit másodszor – egyesek szerint többször – is le lehet szűrni, s ilyenkor már 5-8 percig is ázhat a tea, mivel ekkor másmilyen összetételben oldódnak ki belőle a hatóanyagok.

4.) Nem mindegy, miben áztatjuk!

Ami a legfontosabb, hogy semmi esetre se használjunk fém vagy műanyag kannát a tea áztatására, mint ahogyan fém vagy műanyag bögrét vagy kanalat sem. A legjobb, ha többször kiégetett, máztalan, vörös színű agyagkannában vagy esetleg rakuban áztatjuk a zöld teát.

A porcelánból készült kanna is megfelelő, de ebben az esetben ezt sosem szabad elmosni használat után, csak és kizárólag kiöblíteni szabad tiszta vízzel.

Ugyanilyen lényeges, hogy máztalan agyag, esetleg porcelánból készült csészéből kell elfogyasztani a zöld teát a legjobb és legegészségesebb hatásokhoz.

A tealevelek könnyebb kezeléséhez használhatunk teatojást vagy speciális teacsipeszt is, melyek megakadályozzák hogy a tealevelek belekerüljenek a csészénkbe.

5.) Így ízesíthetjük!

Ne gondoljuk azt, hogy ha tovább áztatjuk a zöld teát, akkor erősebb íze lesz, mert ez nem így van. Ha robusztusabb ízt szeretnénk, akkor egyszerűen használjunk több tealevelet ugyanannyi vízhez. A túláztatással ugyanis csak keserűbb ízt érhetünk el. 

Egyesek szerint valódi szentségtörés, ha bármivel is ízesítjük a zöld teát, és semmiféle ízesítő adalékkal, anyaggal nem szabad elrontani a valódi zöld tea hamisítatlan ízvilágát.

Annyi bizonyos, hogy nem célszerű cukorral vagy bármilyen mesterséges édesítővel fokozni az ízét, hiszen így nem hogy nem lúgosít, de még savasít is. S ebben az esetben fogainknak sem tesz jót az ízesített teakeverék.

Amennyiben kezdő zöld tea fogyasztók vagyunk, vagy csak kellemesebb, másfajta ízvilágra vágyunk, akkor esetleg összekeverhetjük a zöld teát más gyógyteákkal is.

+1.) Ennyit és ekkor igyuk!

Tulajdonképpen bármennzold-tea-04yi zöld teát fogyaszthatunk, de egészségünk megőrzése szempontjából legalább napi 3-4 csészével érdemes innunk ebből az antioxidánsokkal és más létfontosságú tápanyagokkal teli, méregtelenítő nedűből.

S hogy mikor? Ha például a zsírégetést szeretnénk felgyorsítani, s ezáltal fogyni, akkor étkezések előtt ajánlott elfogyasztani 1 csészével. Ugyanis így az ezt követően elfogyasztott ételből a zsírok nem tudnak olyan mértékben lerakódni, hanem ehelyett átalakulnak energiává.

Egyébként a nap bármely szakában ihatunk zöld teát, még estefele is, mert e benne található koffein jóval gyengébb hatású, mint például a fekete teában vagy kávéban lévő koffein.